SHIA STUDIES ... شیعه شناسی

دائرة المعارف کوچک شیعه

SHIA STUDIES ... شیعه شناسی

دائرة المعارف کوچک شیعه

SHIA STUDIES ... شیعه شناسی

یا رقیه!

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ب.ظ

 

شعر زیر منسوب است به جناب حافظ که به نوعی زبان حال حضرت رقیه(س) می باشد. البته این شعر در دیوان های فعلی وجود ندارد.

 

تعالی الله! چه دولـت دارم امـشـب

که آمد ناگهان دلدارم امشب

 

چو دیدم روی خوبش سجده کردم

بحمدالله نکو کردارم امشب

 

نهال صبرم از وصـلـش بر آورد

ز بخت خویش برخوردارم امشب

 

بــرات لـیـلـة الـقــدری بــدســتـم

رسید از طالع بیدارم امشب

 

بر آن عزمم که گر خود میرود سر

که سر پوش از طبق بردارم امشب

 

کشد نقش انالحق بر زمین خون

چو منصور ار کشی بر دارم امشب

 

تو صاحب نعمتی من مستـحـقـم

زکات حسن ده، خوش دارم امشب

 

همی ترسم که حافظ محو گردد

از این شوری که در سر دارم امشب

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی